Putopisi

Život u oblacima u sunce ispod nas

lifeX.hr

d5

Ometepe je otok na jezeru Nikaragva naseljen sa 35.000 stanovnika na kojem se nalaze dva vulkana. Fotogenični vulkan Concepción, mističan i savršeno oblikovan, te vulkan Maderas prekriven tropskom šumom i jezerom smještenim u krateru. Stari Indijanci su Ometepe smatrali obećanom zemljom i svetim otokom. Iako su konkvistadori stanovnike preobratili na kršćanstvo, mnogi običaji i vjerovanja su se integrirala u kršćanske. Vulkansko tlo otoka je izrazito plodno, prepun je obiteljskih eko gospodarstava, te se svuda servira samostalno proizvedena hrana.

Našli smo lokalnog vozača s kojim smo napravili i mali izlet. Stali smo se osvježiti na izvorima vode vulkanskom porijekla bd4ogate mineralima “El ojo de Agua”, prošetali po prekrasnoj plaži Santo Domingo, te napokon stigli u naš botanički raj u kolonijalnom stilu. Pao je plan, sutra se penjemo na Maderas, 1394 metara visok vulkan. Što je to za nas, pa to je malo više od Sljemena…

U 7 ujutro nas je čekao vodič koji nam je rekao da uspon traje 4 sata. Put je vodio kroz plantaže graha (koji se ovdje jede gotovo pri svakom obroku), plantaže kave koja je zrela i taman spremna za berbu, stabla banana, a svakim idućim korakom sve nas je više okruživalo tropsko raslinje. Kako samo se sve više i više penjali ulazili smo u oblak i sunčani dan ostavljali onima u dolini.

Sad smo se već našli u pravom tropskom ugođaju, paprati, puzavci, lijane, veliko bilje,  velike kaplje voda kapale su šumom pa  po nama. Kako smo sunce ostavili iza sebe, vlaga je bila velika pa je tlo postajalo sklisko i blatnjavo. U početku smo bili entuzijasti pa smo pažljivo preskakali blato, s kamena na granu, s grane na kamen, no uskoro smo se pomirili s tim da se moramo pokoriti blatu. Uskoro je svako od na svojim trekericama nosio kilograme blata.

Nemoguće je dočarati ugođaj tropske šume, to se treba osjetiti, doživjeti tu ljepotu. Svo ono bilje koje držimo doma u image3 (2)teglama sada je bilo oko nas metrima visoko. Veličanstveni prizori  prave raskoši prirode. Nakon 4-5 sati došli smo do vrha, pa se još spustili u krater do jezera. Tu su već bili neki turisti koji su uživali u kupanju. Mi smo se samo kratko odmorili, te krenuli nazad. Isti put, isti užitak. Na pola puta prema dolje konačno smo izašli iz oblaka. Dočekao nas je topli sunčani dan, koji je tu bio cijelo vrijeme.  No, i bez sunca lijepo je bilo “živjeti u oblacima”.

Navečer smo se još malo družili sa simpatičnim Njemcima koje smo upoznali na otoku i razmijenili iskustva putovanja, slomljeni od umora otišli smo spavati dok su zvukovi divljine parali noć.

Sutra nas čeka putovanje do Kostarike i naše kuće (koju smo zamijenili preko web portala Homeexchange) u gradu El Coco.

Jedva čekam novu avanturu!