Zdravlje

Sve što smo do sada znali o hrani vjerojatno ništa nije tako

Već smo navikli da nova istraživanja vrlo često pobijaju postojeća saznanja. Do sada smo o hrani razmišljali kao o skupu svih hranjivih sastojaka, međutim, novo istraživanje pokazuje da zdravstveni učinci prehrambenog proizvoda ne mogu biti određeni na osnovu pojedinih hranjivih tvari koje sadrži. Hrana se mora procijeniti u cjelini, ali i s drugom hranom koju jedemo u isto vrijeme. Ovaj zaključak donio je stručno vijeće i objavljeno je u znanstvenom časopisu American Journal of Clinical Nutrition.

U konačnici to znači da sastav hrane može mijenjati svoja svojstva zavisno o tome kako i s čim se konzumira, kao i o stanju našeg probavnog sustava.

Što to znači?

 Evo jedan primjer, mliječni proizvodi poput sira imaju manji učinak na kolesterol u krvi nego što bi se predvidjelo na temelju njihovog sadržaja zasićenih masnoća. Postoje interakcije između hranjivih tvari u hrani koje su značajne za ukupni učinak na zdravlje.

Tanja Kongerslev Thorning iz Odjela za prehranu, vježbu i sport na Sveučilištu u Kopenhagenu i autorica ovog izvješća objašnjava: “Još jedan primjer su bademi koji sadrže puno masti, ali koji oslobađaju manje masnoća nego što se očekivalo tijekom probave, čak i kad se jako dobro žvakalo, a učinci na zdravlje vjerojatno su kombinacija odnosa između sadržanih hranjivih tvari, ali i metoda koje se koriste pri pripremi ili proizvodnji, što znači da nam neka hrana može biti bolja ili manje zdrava nego što se trenutno vjeruje. “

Neki od propisa trenutne prehrambene znanosti moraju se ponovno razmotriti

Iza ove izjave stoji 18 stručnjaka medicinara, nutricionista i epidemiologa koji su raspravljali o mliječnim proizvodima i tome kako složena mješavina hranjivih i bioaktivnih tvari kao što su minerali i vitamini mogu utjecati na probavu i konačno promijeniti sveukupne nutritivne i zdravstvene karakteristike određene hrane.

Panel je, između ostalog, zaključio da jogurt i sir imaju drugačiji i povoljniji učinak na zdravlje kostiju, tjelesnu težinu, rizik od razvoja kardiovaskularnih bolesti, nego što bi se očekivalo na temelju sadržaja zasićenih masnoća i kalcija.

Primjer sira dobar je za ilustraciju kako zdravstveni učinci hrane ne mogu biti određeni pojedinačnim hranjivim tvarima. Za razliku od sadašnjih preporuka kojima se punomasni sir ne preporuča, sadašnja istraživanja jasno pokazuju važne zdravstvene prednosti sira za prevenciju dijabetesa tipa 2, kardiovaskularnih bolesti i karcinoma. Svi pozitivni učinci uzrokovani su složenom interakcijom između korisnih bakterija, minerala i bioaktivnih sastojaka sira.

Sudionici panela su zaključili da je potrebno još studija, ali u konačnici se čini da se neka područja nutricionističke znanosti moraju ponovno razmotriti.

Sada kada to znamo, zapravo možemo zaključiti da više ništa ne znamo. Zato je možda najbolje da jedete intuitivno jer slušajući znanost u ništa više nismo sigurni.

A kada vas nešto malo zaboli tu je RAPIDOL S

Facebook komentari

Komentari dozvoljeni

— obavezno *

— obavezno *