Životne spoznaje

Što tvoji postovi govore o tebi

 

sto sam lijepa

Znate li da vaše objave postova na Facebooku zapravo uvelike govore o vašoj osobnosti. Svatko tko malo dublje zna “čitati” FB postove vrlo lako može zaključiti kakva ste osoba.

U tom virtualnom svijetu psiholozi su počeli otkrivati što pokreće ljude na pisanje postova. Tim psihologa na Brunel University London učinio je upravo to. Oni su ispitali 555 korisnika Facebooka i promatrali njihove navike ažuriranja postova. Sudionici su također zamoljeni da ispune anketu mjerenja “Velikih pet” osobina ličnosti – ekstraverzija, neuroticizam, otvorenost, ugodnost i savjesnost – kao i samopoštovanje i narcizam. Samo jednim pogledom na statuse mogu se otkriti narcisi i ljudi slabog samopouzdanja

Veliki ljubitelji postavljanja postova su narcisi. Oni s tim traže pažnju i validaciju samih sebe, odnosno njihovih dostignuća. Oni su ovisnici o količini lajkova na njihovim postovima. Dr. Marshall i njegov tim otkrivaju da je to normalno jer su oni vođeni potrebama za pažnjom i odobravanjem. To im je gorivo za kojim žude. To im daje osjećaj važnosti.

Iako izgleda da se na FB hvalisanje isplati jer tavi postovi imaju puno lajkova, dr Marshall kaže da je stvarnost potpuno suprotna. Narcisi su okruženi FB prijateljima koji će uljudno ponuditi lažnu podršku jer to isto očekuju zauzvrat dok u stvarnosti baš nemaju iskrene simpatije prema njima. Kada vidite pretjerano puno tepanja i podržavanja po FB statusima, iza toga stoji međusobno lažno tapkanja po ramenu. Zatvoreni krug u kojem se svi međusobno hrane i bodre ego.

Pogotovo žene koje baš nemaju vjeru u sebe sklone su vlastitim selfijima u svim mogućim pozama jer traže odobravanja i pozornosti.

Oni nesigurni vrlo često stavljaju i postove sa svojim partnerima i hvale sve svojim vezama. Većinom im je veza dokaz kako “vrijede”!

No, društvene mreže ne služe samo pojedincima za liječenje kompleksa, tu ima i mnogo onih koji mreže koriste baš za druženje. Pogotovo oni ekstrovertirani koji su po prirodi vrlo društven, pričljivi i veseli. Oni imaju tendenciju koristiti Facebook kao alat za komunikaciju i druženje.

Ljudi koji su otvoreni za nova iskustva imaju tendenciju biti kreativni, intelektualni i znatiželjni. Otvorenost je pozitivno povezana s učestalošću korištenja društvenih medija, ali oni društvene mreže više koriste za pronalaženje i širenje informacija pogotovo intelektualnog sadržaja, a manje za druženje.

Ali bez obzira na sve, jedno je sigurno, sve one samosvjesne osobe koje žive sebe i imaju bogat i ispunjen život ne objavljuju postove o svemu što rade (osim ako ima to ima veze s poslom). Nemaju potrebu stalno drugima pokazivati gdje su, što su, što jedu, s kim se druže, kako se zabavljaju ili kako izgledaju. One nemaju vremena za to! Kada se doista zabavljate bol vas briga za društvene mreže, uživate u trenutku i proživljavate ga svim svojim bićem. A tu definitivno nema mjesta za pisanje postova.

Uživajte u ljetu i budite svoji!

 

Facebook komentari

Odgovori