Zdravlje

Što trebate znati o dijetoterapiji

Zdravlje počinje sa zdravom probavom

Znate li da zdravlje počinje sa zdravom probavom? U našim crijevima se stvara i naš imunitet. Svjesni smo da današnji način života, stres, loša prehrana, mnoge negativne emocije, uzimanje lijekova mogu napraviti disbalans u probavnom traktu i prouzrokovati mnoga oboljenja, 

Dijetoterapija koja utječe na zdravu probavu bazira se na konzumaciji lako probavljive hrane s niskim udjelom šećera. Apsorpcija i probava hrane važne su jednako kao i hrana koju unosimo. Pri tom je najbolje pridržavati se tzv. principa 80% : 20%. Dakle, preporuka je da 80% obroka čini zeleno lisnato i drugo zeleno povrće (sirovo, kuhano na pari te povrće kuhano u vodi), dok preostalih 20% predstavlja udio bjelančevina i dobrih masnoća poput mesa, ribe, avokada i sl.

Koje kombinacije bi bile preporučljive kada govorimo o odnosu povrća i bjelančevina?

Dobro je kombinirati zeleno lisnato i ostalo povrće s životinjskim bjelančevinama kao što su riba, jaja i bijelo meso. Ukoliko želimo kombinirati ovo povrće s bjelančevinama biljnog porijekla, tada je leća odličan izbor. Svakako imajte na umu da nije preporučljivo kombinirati životinjske i biljne bjelančevine kao što su piletina i kvinoja. Sretnija je alternativa piletinu jesti u kombinaciji s povrćem, isto vrijedi i za kvinoju.

Što se tiče voća, preporuka je jesti svježe i zamrznuto bobičasto voće, limun, limetu. Ne pretjerivati s bananama, a jabuku prethodno oguliti. No, ukoliko pripadate skupini onih koji imaju većih zdravstvenih probavnih smetnji tada je bolje voće prethodno prokuhati i napraviti ukusan kompot, ali svakako bez suvišnog šećera.  Orašaste plodove oni s većim probavnim smetnjama trebaju jesti umjereno, dnevno samo onoliko koliko stane u 1/4 šake. 

Što nastojati izbjegavati?

Soju, prerađeni šećer, veće količine maslaca i margarina. Oprezno s grahom, kukuruzom, repom. Oprezno i s takozvanim toksičnim okidačima, hranom koja nas privlači, jer je ukusna i oku privlačna, no uzrokuje, pojavu takozvanih lijenih crijeva, napuhnutost, indigestiju, te se nakon konzumiranja iste osjećate loše i umorno. Najčešći toksični okidači su gluten, prerađeni šećer, prekomjerne količine kofeina i alkohol. Detektirati vlastite toksične okidače prelimanarna je radnja za uspostavu zdravih crijeva i zdravog življenja. 

Dokazano je da vremenom možemo postati ovisni o prerađenom šećeru, kofeinu i alkoholu. Ovisnost može biti fizičke ili psihološke naravi. Oslobađanjem od ovisnosti možemo riješiti svoje zdravstvene probleme koji ne samo da utječu na psihu već i na naša crijeva, a također i na cijeli organizam. Tome valja pristupiti postepenim odbacivanjem štetnih namirnica. Izbacivanjem toksičnih okidača utječemo pozitivno na svoju psihu jer ne samo da se oslobađamo od ovisnosti već pojačavamo svoju volju, a psihičko zdravlje ima važan utjecaj na zdravlje naših crijeva, kao našeg tzv.’drugog mozga’.

Hrvojka Becker, inženjer prehrambeni tehnolog
Konzultantica za zdravu prehranu
www.zdravaprehrana.info

Foto: Freepik

Facebook komentari

Odgovori