Zdravlje

Što se događa kada nosite štikle

lifeX.hr

10 visoke pete

Većina žena obožava štikle. Zapravo, gotovo da nema žene koja u svom ormaru nema barem jedne cipele na visoku petu. Žene kažu da se puno bolje osjećaju na visokim petama i zbog toga ih nose čak i svaki dan. Studija objavljena 2009. u časopisu “Arthritis and Rheumatism” pokazala je da 67% starijih žena koje nisu svakodnevno nosile sportsku obuću osjećaju bolove u stopalima.

 Što se zapravo događa kada nosimo visoke pete?

1. Skraćuju se Ahilove tetive
Nošenje visokih potpetica na dnevnoj bazi zapravo može skratiti Ahilove tetive i tako utjecati na hod. Lisni mišić se skraćuje jer se prilagođavaju neprirodnom položaju noge.

2. Oštećuju se stopala
Stopala djeluju kao naši amortizeri pri hodu, ali kada nosimo visoke potpetice ti amortizeri su izvan funkcije što stvara dodatni pritisak na kosti. Narušava se prirodan prijelaz od prstiju do pete što može prouzrokovati oštećenje živaca i urasle nokte.

3. Mijenja se prirodni položaj gležnjeva
Visoka peta mijenja prirodni položaj gležnja. Preveliki je pritisak prema naprijed što može djelovati na cirkulaciju u donjim udovima i uzrokovati proširene vene.

4. Pritišću se kukovi i koljena
Visoke pete guraju kukove i kralježnicu iz uspravnog položaja prema naprijed što pojačava pritisak na koljena, te na mišiće i tetive zdjelice kao i donji dio leđa. Mišići se više naprežu i troše što će u konačnici dovesti do oštećenja i mišića i tetiva i kostiju.

Kao ublažiti oštećenja?

Budite svjesni ovih činjenica. Bitno je da u tjednu izmijenjujete cipele s visokim petama, cipele bez peta, s malom petom ili tenisice. Ne treba dozvoliti tijelu da se navikne na neprirodan položaj koji donose visoke potpetice.

Cipele kupujte na kraju dana kada je noga umorna i stopalo ima drugačiji oblik. Tako ćete izbjeći kupovanje uskih cipela i dodatno stiskanje stopala. Ako nosite visoke potpetice svakodnevno, koristite cipele s debljim petama koje su ipak malo stabilnije. Ako možete na poslu promijenite obuću i koristite onu anatomsku.

Nikako ne zaboravite vježbati i istezati se, pogotovo listove. Odmarajte se s uzdignutim nogama, a svakako priuštite svojim stopalima masažu kako bi poboljšali cirkulaciju. Sve te, naizgled sitnice pomoći će vam da se lakše nosite s bolovima koje će nošenje visokih potpetica izazvati.

A ako ipak pretjerate sa svojim visokim potpeticama, tu je RAPIDOL S, brzo i učinkovito će otkloniti bolove u stopalima, a onda možete dobro razmisliti jesu li visoke pete vrijedne svih tih muka ili baš i nisu!

Facebook komentari

lifeX.hr

Odgovori