Produkt

Što imaju zajedničko Afrika i Nizozemska

lifeX.hr

vlisco18

Kada gledamo afričke žene uvijek nam zapadne za oko njihov outfit i platna snažnih boja i nesvakidašnjeg dizajna. Izgledaju vrlo upečatljivo i posebno, pogotovo nama ovdje u Europi. Mi kao da nismo ljubitelji boja. Kada malo pogledate oko sebe većina ljudi nose tamne boje, bez ili tek minimalnog uzorka i to je sve. Mi nismo navikli na snažne boje i printeve.

No, znate li da je najveći proizvođač tkanina za afrički kontinent, pogotovo za njihovu visoku modu tvornica koja se nalazi u gradići Helmond u Nizozemskoj. Ovaj skromni gradić je mjesto gdje je stvorena jedna od najlegendarnijih modnih marku u svijetu tkanina Vlisco.

Kao glavni dobavljač modnih printova na gotovo pola afričkog kontinenta, ova tekstilna tvrtka dominirati modnom scenom gotovo 170 godina.

Kako se to dogodilo?

Vraćamo se u 1864. godinu kada je amsterdamski poduzetnik Pieter Fentener van Vlissingen preuzeo malu tekstilnu tvrtku u Helmond. Njegov stric radio je u nizozemskoj koloniji u Indoneziji gdje su tada jako popularna platna bila ona rađena vosak tehnikom zvanom batik. Stricu je palo na pamet kako bi mogli dobro zaraditi kada bi mogli masovno proizvoditi batik platna. Pieter i on osmislili su neke trikove kako bi napravili tkaninu koja je ličila originalnom ručnom batiku.

Usprkos njihovim pokušajima indonežanke nisu bile impresionirane ovom tkaninom. Masovna proizvodnja imala je craquelé-efekt (boja kao da je ispucana), koju su žene s ovog podneblja gledale kao nesavršenost.

Brodovi koji su prevozili Vlisco proizvode u Indoneziju morali su naići u Afriku gdje su ove tkanine mijenjali za hranu i sve potrepštine. U Africi ove tkanine su imali prođu i nisu ih gledali kao nesavršene, afrikanci su bili oduševljeni s njima. Nakon što nisu uspjeli napraviti trag u Indoneziji, Vlisco je brzo svoj cilj premjestio na afričko tržište, te svoja platna prilagođava potrebama novih kupaca. Tako su 1894 zaposlili i svoj vlastiti dizajnerski tim koji je osimšljavao posebne dezene.

Do 1930. godine, Vlisco je bio jedan od najboljih luksuznih modnih brendova u zapadnoj i srednjoj Afriic.

Danas imaju preko 300.000 otisaka u arhivi. 

vlisco

vlisco1

vlisco12

vlisco13

vlisco14

Zanimljivo je što žene u Africi svakom platnu daju ime i značenje. Zapravo one međusobno komuniciraju izborom platna. Ovaj print s  pilićima, kokom i glavom pijetla nosi nadimak  “La Famille” .  Priča koja stoji u pozadini je da nositeljica ovog platna ima muža ali je  ona centar kuće i glavna u obitelji.

vlisco15

Novi otisci dobivaju imena po aktualnim događanjima ili evociraju trenutke nacionalnog ponosa. Tkanina naziva “Torba Michelle Obame” dobila je ime nakon što je Michelle Obama posjetila Ganu. Ispis nije rađen po uzoru na njezinu torbu već govori o nacionalnom ponosu što je izazvao njen posjet.

vlisco16

Ovaj dizajn koji je najpopularniji u Gani  nosi ime “Mozak Kofi Annana” – naziv je dobio u čast govora Annana u New Yorku baš na dan kada je lansiran ovaj print.

vlisco17

Danas se njihove tkanine mogu naći u kolekcijama afirmiranih modnih dizajnera poput Junya Watanabe, Jean Paul Gaultiera i Dries van Noten.

Vlisco je također počeo proboj na zapadno tržište, kao i suradnju s mnogim brendovima poput Adidasa, Eastpakaa i Woolricha.
vlisco19

Facebook komentari

lifeX.hr

Odgovori