Zdravlje — 21. travnja 2017. 08:53

Primjenjujete li “biohakiranje”?

Ako bi postojao produktivni kapital na svijetu, kalifornijska Silicijska dolina bila bi pravi dragulj. Ona je dom za one koji imaju najplodnije misli, prava meka kreativnog razmišljanja i inovacija. Nije iznenađujuće da oni koji žive tamo znaju jako dobro kako potaknuti kreativno razmišljanje da bi bili što produktivniji. Oni poznaju i ono što nazivaju “biohakiranje”.

Pitate se što je to “biohakiranje”?

To je razumijevanje sistema našeg tijela i kako određene stvari poput hrane, vode, vježbanje ili spavanja utječu na te sisteme kako bi dobili najbolje iz njih, odnosno postali najbolja verzija sebe i povećali svoju energiju i fokus.

Zvuči zanimljivo zar ne? Evo što to oni tamo rade.

Hladna termogeneza
Možda zvuči fancy ali to je nešto što već odavno znamo, ali baš i ne  koristimo. To je tuširanje hladnom vodom. Vjerovali ili ne, tuširanje tijela hladnom vodom može zapravo povećati energiju i fokus, uravnotežiti hormone, poboljšati san i čak pomoći tijelu da izgori više kalorija tijekom dana. Te efekte možete ostvariti tako da sjedite u ledenoj kupelji, zaronite lice u ledenu vodu ili se tuširateu hladanoj vodi 30 sekundi, pa se prebacite na toplu vodu još 30 sekundi pa sve ponovite.

Maslac u kavi
Većina genijalaca iz doline dodaju masnoću (ghee, maslac ili kokosovo ulje) u kavu. Srednji lanac triglicerida u tim mastima zapravo daje još veći mentalni poticaj od uobičajene šalice kave, a uz to sprečavanje pada fokusa koji se događa kasnije nakon konzumiranja kofeina. To je u osnovi jedan odličan način da postanete mršav, motivirani, usredotočeni stroj.

Blokiranje plavog svjetla
Iako plava boja potiče kreativnost, plava svjetlost emitirana od elektroničkih uređaja loša je za nas – potiskuje proizvodnju melatonina u mozgu, opterećuje vid i čak uzrokuje glavobolje. Zbog toga svi koji ovo znaju  izbjegavaju svu plavu svjetlost nakon zalaska sunca. Ako ga imaju koriste aplikacije koje mijenjaju plavo svjetlo uređaja na meko narančasto svjetlo koje ne utječe na proizvodnju hormona. Neki također instaliraju nijanse zamračenja, pokrivaju LED svjetla s crnom vrpcom.

Gladovanje
Ovo se vjerovatno mnogima neće svidjeti ali jedan od najpoznatijih  biohakerskih alat ja post koji uključuje gladovanje od 14 sati dnevno do nekoliko dana tjedno. Na taj način tijelo dovodimo do ketoze. Ketoza je stanje u kojoj tijelo potroši ugljikohidrate i umjesto toga sagorjeva postojeće masnoće. Postoje neka istraživanja koja kažu da to ne samo što povećavaju fokus i produktivnost već i povećavaju dugovječnost. Postoje čak i cijele tvrtke (poput Nootroboxa) koje zajedno prakticiraju post: gladuju 40 sati (od ponedjeljak navečer do srijede do ručka). Prema osnivačima Nootroboxa, utorak je najučinkovitiji dani u tjednu i smatra se “super produktivnim utorkom”. Naravno da ako niste potpuno zdravi za ovako nešto trebate se posavjetovati s liječnikom.

Duboko ali kratko spavanje
Biohackeri vjeruju da spavanje nije jednostavno, nekakva obična ljudska potreba već je za njih to znanost i umjetnost. Uostalom, ako dobijete odgovarajuću količinu kvalitetnog spavanja koje vaše tijelo treba noću, ne biste li bili sretnija, zdravija i uspješnija osoba? Ali što ako biste mogli biti sretnija, zdravija i uspješnija osoba ako svake noći spavate samo dva do četiri sata spavanja? Iako ovo  izaziva mnoge kontraverze, na temelju teorije da je kvalitetan san eksponencijalno važniji od količine, a neki od najvećih genija svih vremena stvorili su svoja remek-djela s vrlo malo spavanja poput Einsteina i Da Vincia, biohackeri smatraju da je svake noći dovoljno dva sata sna, s dodatnih dva sata sna razbijena tijekom dana po 20-minuta. To znači da je ostaje 20 sati budnog vremena svaki dan kako bi se oslobodio kreativni genije koji čuči u svakom od nas.

Sada kada ovo znate a želite biti i dati najbolje od sebe iskoristite nešto od ovoga i podignite produktivnost na veći nivo. A s tim će i opće zdravlje biti bolje.

 

Facebook komentari

Komentari dozvoljeni

— obavezno *

— obavezno *