Zdravlje

Potaknite svoje tinejdžere na aktivnost

Kako starimo imamo sve više problema s kostima. No, znate li da bazu za dobre i zdrave kosti izgrađujemo još u tinejdžersko doba. Ako ste često popustili svojim tinejdžerima i ostavili ih pred ekranima da se zabavljaju možda kada ovo pročitate bit ćete uporniji poticati ih na fizičku aktivnost.

Naime, najnovija studija koju je izradio “Centre for Hip Health and Mobility” iz Vancouvera pokazala je kako neaktivni tinejdžeri imaju slabije kosti od onih koji su fizički aktivni. Istraživači su mjerili tjelesnu aktivnost i čvrstoću kostiju više od tristo tinejdžera tijekom četverogodišnjeg razdoblja. Otkrili su da vrijeme između 10 i 14 godina za djevojčice i 12 do 16 za dječake je presudno za zdravlje kostiju  jer se tada formira čak 36 posto ljudskog kostura. Otkrili su i da kostima  posebno odgovara tjelesna aktivnost kako bi se razvile snažne i zdrave.

U istraživanju su koristili 3D rendgenske snimke visoke razlučivosti za usporedbu razlika među mladima koji su se držali preporuku da dnevno 60 minuta provode u umjerenim do snažnim tjelesnim aktivnostima i onih koji takvih aktivnosti imali manje od 30 minuta dnevno.

Djeca koja sjede ne opterećuju svoje kosti na načine koji potpomaže osigurati snagu kostiju. Snaga kostiju kombinacija je veličine kostiju, gustoće i mikroarhitekture. Dok su dječaci imali veće i jače kosti tijekom studija, dječaci i djevojčice reagirali su na isti način na fizičku aktivnost stvarajući snažnije kosti.

Dobra je vijest je da ta aktivnost ne mora biti strukturirana kako bi bila učinkovita, dovoljno je da su djeca samo fizički aktivan, mogu plesati, skakati, trčkarati, voziti bicikli, igrati nogomet, trčati sa psom i sl.

Dok se oni tako igraju, možete i vi malo s njima jer trebamo čuvati i paziti svoje kosti da dugo budemo zdravi i pokretni!

rapidol.hr

Facebook komentari

Odgovori