Ženski piknik

Olival kozmetika nastala iz snova jedne divne žene

lifeX.hr

vlastanas

Drage dame, dobro došle na današnji ženski piknik gdje ćemo ugostiti prekrasnu i hrabru ženu koja se usudila živjeti svoje snove. Zasigurno ste čuli za OLIVAL. Tko nije. Njihova divna prirodna kozmetika  sastavni je dio života nas mnogih. To je i bila ideja vodilja magistre farmacije Vlaste Pojatine kada je prije 22 godine zakoračila u svoj privatni posao. Pročitajte njezinu priču i inspirirajte se!

 

Što Vam je pomoglo da donesete odluku za pokretanje vlastite proizvodnje?

Nekoliko godina prije mene i suprug je krenuo u privatno poduzetništvo te sam ohrabrena njegovim pozitivnim iskustvom i sama odlučila krenuti tim putem. Početni kapital bio je vrlo mali, poticaji nisu ni postojali, ali uz podršku okoline: obitelji i kolega iz moje farmaceutske struke sve je bilo puno lakše. Odmah sam počela pratiti propise i norme koji su bili na snazi za kozmetičke proizvode. U tome mi je značajno pomogao Hrvatski zavod za javno zdravstvo, bez čijih konzultacija niti danas ne radim. Dodatni poticaj također sam pronašla u svojim najbližima, koji su ujedno bili i prvi korisnici preparata koje sam formulirala, a čija su pozitivna iskustva djelovala na mene inspirativno i stimulirajuće.


Što Vam je bilo najteže na putu uspjeha?

Poduzetništvo samo po sebi ima i dobrih i loših strana i dana. Ja osobno nisam nikada požalila što sam se upustila u poduzetničku priču, iako sam na svojim počecima siguran posao u ljekarni zamijenila riskantnim pokretanjem vlastitog biznisa. Imam osjećaj da je mladima danas ipak malo teže nego što je bilo meni prije 22 godine. Tih poslijeratnih devedesetih godina pozitivne energije nije manjkalo, a bilo je i više prostora za djelovanje u privatnom poduzetništvu.

Možda je ekonomska kriza 2008 godine bila najteži dio na putu razvoja i rasta Olivala. Došlo je do naglog povećanja cijena sirovina uz istovremena smanjenja marži, cijena proizvodnje je poskupila, a opća nelikvidnost i neplaćanje malim dobavljačima za neke je završilo fatalno. Tih godina poslovni rezultati bili su nešto slabiji, no otvaranjem novih tržišta i novih kupaca savladali smo i te poteškoće.


Što determinirate kao najveći problem poslovanja u Hrvatskoj i što bi trebalo promijeniti da bude bolja poslovna klima?

Za male poduzetnike kao što smo mi najveći je problem loša naplata potraživanja i ne pridržavanje uvjeta poslovanja koji se ugovaraju na početku svake godine. Naša najjača linija su proizvodi za zaštitu od sunca koji se prodaju samo dva do tri ljetna mjeseca, a ponekad naplatu i financijska potraživanja od velikih kupaca moramo čekati do kraja godine. Sirovine treba kupiti i platiti unaprijed, nadati se da će godina biti sunčana i na kraju čekati plaćanja. To treba izdržati.

Za proizvođače kao što smo mi problem je premalo naše hrvatsko tržište, velika cijena koju plaćamo da bi se nalazili na policama trgovačkih lanaca i svake godine novi uvjeti poslovanja. Jedno od rješenja je širenje na nova tržišta i izvoz pa smo tako unazad par godina krenuli i s izvozom te je Olival prisutan u BiH, Sloveniji, Makedoniji, Srbiji , a ove godine uspjeli smo našu novu liniju proizvoda za zaštitu od sunca plasirati u Slovačku. Takav poslovni plan uvijek je rizik i veliko ulaganje, ali pozitivni smo i borimo se.


Koji su trenutni najveći izazovi?

Velika i snažna konkurencija i afirmirani svjetski brendovi koji nam stižu iz uvoza, čije ulaganje u marketing ne možemo slijediti. No unatoč svemu mi imamo jasnu viziju na razvoju branda od prirodne kozmetike, bazu vjernih kupaca koji cijene našu kvalitetu i pristupačnu cijenu, te nam prodaja raste i u ovim teškim vremenima. Izazov je i širenje branda na strana tržišta, ali to je neophodno jer nam izvoz pruža velike mogućnosti.


Vaša daljnja vizija?

Olival će sigurno u budućnosti i dalje rasti i pratiti svjetske trendove na tržištu kozmetike uz kontinuirani razvoj novih proizvoda i linija te širenje branda na nova tržišta. Obzirom na planirano proširenje s novim asortimanima, kao i sa širenjem na nova tržišta, očekujemo da ćemo i ove godineolival nastaviti sa dosadašnjim trendom poslovnog pozitivnog rasta. Uskoro se selimo i u novi proizvodni pogon, radi čega smo osobito sretni te u kojem više nećemo imati probleme s proizvodnim kapacitetima za sigurnu poziciju na našem tržištu i još sigurniji izlazak na svjetska tržišta.


Koliko imate zaposlenih i kao manager koje su Vam najvažnije kvalitete (vještine i znanja) koje tražite od svojih ljudi?

Naš tim trenutno čini 18 zaposlenika, a kvalitete koje su nam važne kod naših zaposlenika su poštenje, predanost, kompetentnost, pozitivan odnos prema poslu, ljudima i kolegama. Ovisno o području na kojem djeluju, svaki pojedinac treba imati određene vještine i znanja za posao koji obavlja, pa tako za potrebe obavljanja poslova u proizvodnji, najodgovorniji su formulatori koji svakodnevno prema zadanim formulacijama i radnim nalozima izrađuju Olival kozmetičke proizvode. Uglavnom su to farmaceutski ili kemijski tehničari koji sa svojim predznanjem i edukacijom u okviru Olivala mogu raditi samostalno i kompetentno. Mislim da je potrebno i kontinuirano se educirati, pratiti trendove i novosti, prisustvovati na stručnim sajmovima koji su danas strogo specijalizirani i mjesta gdje saznajemo novosti i prezentiramo brand.

Čini li Vas ovo što radite sretnom i što je za vas potrebno za sreću?

Moja velika ljubav prema prirodi, bilju i mojoj struci seže još od davnih dana, a posao koji obavljam svakodnevno (još uvijek) povezan je sa svim tim segmentima. Kreiranje novih proizvoda daje mi slobodu istraživanja novih trendova i formulacija i to me uvijek iznova veseli. Mogu danas reći da sam sretna jer imamo mlada i kompetentna pojačanja u timu, te sam nakon toliko burnih godina dočekala i period kada malo više raspolažem svojim vremenom i imam ga dovoljno za svoju mnogobrojnu obitelj i različite hobije. Za sreću ne tražim ništa posebno, trudim se da ne očekujem previše, a život mi priređuje uvijek neka nova iznenađenja i izazove.

Po čemu bi izdvojili Vaše proizvode i Olival od ostalih hrvatskih proizvođača?

U usporedbi s proizvođačima iz Hrvatske, naša je prednost što ne ovisimo ni o kome i što smo svoj uspjeh izgradili sami, bez ičije pomoći, te smo tako samostalni u svakom smislu. Proizvodnja koju smo sami osmislili i prirodne sirovine koje koristimo, a potječu iz našeg okoliša, i dalje su naša prednost. Naši određeni proizvodi posjeduju i prestižni internacionalni Natrue certifikat za prirodnu kozmetiku, i po tome se također razlikujemo od ostalih proizvođača. Kao mali proizvođač trudimo se već dugi niz godina održati kontinuirsuho uljeanu kvalitetu i biti cjenovno prihvatljivi što i naši kupci prepoznaju.

Koji su top proizvodi Olivala i Vaš osobni top proizvod?

Čičkov šampon za kosu jedan je od najstarijih i najprodavanijih proizvoda. Prošle godine smo predstavili i liniju suhih ulja od kojih je izuzetno dobro prihvaćeno Zlatno ulje smilja za lice ili tip suhog ulja koje se vrlo brzo upija i ne masti kožu, a sadrži čak sedam prirodnih ulja te je nosioc Natrue certifikata za prirodnu kozmetiku. Izvrsno se pokazalo i Čarobno suho ulje sa zlatnim česticama koje istovremeno njeguje kožu, ugodnog je mirisa i daje joj zlatni sjaj. Među top proizvode svakako treba uvrstiti i liniju krema za lice sa smiljem, također nosioc Natrue certifikata. Moj osobni top proizvod je naša Ekstra bogata krema sa smiljem bez koje ne počinjem niti ne završavam dan.

Koji savjet bi dali onima koji imaju svoje ideje, ali ih je strah krenuti?

Treba prije svega imati hrabrosti i vjerovati sebi. Nakon pokretanja posla, potrebno se stalno usavršavati i prihvaćati nove tehnologije i ideje, imati pozitivan stav i davati najbolje od sebe. Treba pokušati, pa čak i ako ne uspijemo trebamo biti zadovoljni jer ponekad je najbolje učenje na vlastitim greškama.

Svakako posjetite njihove web stranice olival.hr  i ako još niste probali neke od proizvoda, mi ih vam svakako preporučamo!

 

vlasta

 

Facebook komentari

lifeX.hr

Odgovori