Zdravlje

Ne dozvolite da vas dijabetes ubije

lifeX.hr

dijebetes

Kao što smo već pisali šećerna bolest je postala tihi ubojica današnjice. Ono što je najgore kod ove bolesti je što mnogi i ne znaju da imaju šećernu bolest sve dok ona ne napravi ozbiljne štete u tijelu.

Šećerna bolest, kako pišu u Mayo klinici je skupina bolesti koje utječu na to kako tijelo prerađuje šećere koji dolazi iz prehrane. Šećer u krvi je izvor energije i hrani sve stanice tijela. Bez njega čak i naše moždane stanice gladuju. Šećera u krvi ne dolazi samo iz slatke hrane, naše tijelo prerađuje šećer od ugljikohidrata svih vrsta, uključujući i žitarice, povrće i voće.

Kada je nekom dijagnosticiran dijabetes, znači da njegovo tijelo više ne prerađuje šećer ispravno. Zbog toga razina glukoze u krvi postaju neprirodna, čak opasno visoka. Visoka razina šećera u krvi, ako se ne liječi, može dovesti do srčanih bolesti, moždanog udara, oštećenja bubrega, sljepoće, čireva, infekcije, gangrene, pa čak i prerane smrti. Zbog načina života, prehrane i stresa dijabetes sve više postaje bolest koja prelazi u epidemiju, stoga je jako bitno redovito vaditi krv i provjeravati što nam se događa.

No na sreću, šećer se može regulirati i adekvatnom prehranom. Evo što morate znati:

Cimet
Puno ljudi obožava ovaj začin, ali jeste li znali da cimet može regulirati šećer u krvi kod osoba s dijabetesom? Studija objavljena u časopisu American Diabetes Association, Diabetes Care dokazuje da nakon 40 dana korištenja, cimet spušta razinu šećera u krvi za čak za 26 posto.

Sjeme piskavice
Sjemenke piskavice su ljekoviti dio biljke. Veličine 3 do 5 mm, svijetlo smeđe ili žućkasto-sive boje, vrlo tvrde konzistencije. Nakon umakanja u vodu brzo nabubre. Miris im je intenzivno aromatičan. Osim što je odlična za snižavanje kolesterola u krvi, može sniziti razinu glukoze u krvi. Piskavica i razređuje krv pa se treba paziti ako uzimate lijekove poput varfarina ili acetilsalicilne kiseline.

Ginseng
Američki ginseng također snižava razinu glukoze u krvi. Iako sam mehanizam još uvije nije jasan, ali rana istraživanja pokazuju da povećava razinu inzulina i u gušteraći usporava starenje beta stanica koje proizvode inzulin.

Krom
Krom je esencijalni mineral potreban za normalan metabolizam ugljikohidrata i masti. Pripada skupini elemenata u tragovima koje organizam treba u količini manjoj od 100 miligrama na dan. Krom sudjeluje u nizu značajnih bioloških procesa koji se svakodnevno odigravaju u našem tijelu. Najznačajniju ulogu ima u metabolizmu glukoze, odnosno šećera, pojačavajući djelovanje inzulina i povećavajući osjetljivost staničnih receptora na inzulin. Na taj način omogućuje da inzulin bolje obavlja svoju funkciju u prijenosu šećera iz krvi u stanice tkiva. To dovodi do stabilizacije razine šećera u krvi, smanjuje rizik naglog porasta i pada šećera u organizmu, te se šećer bolje iskorištava kao pogonsko gorivo za stvaranje energije u stanicama. Istovremeno se koči njegova pretvorba u masne naslage.

Količina kroma u hrani je različita i određena je za mali broj namirnica. Najbolji prirodni izvor kroma je pivski kvasac, no veliki broj ljudi ga ne podnosi, jer često izaziva probavne tegobe, nadutost i mučninu. No, kroma ima i u telećoj jetri, krumpiru u ljusci, kruhu od integralnog brašna, mrkvi, brokuli, jabuci, kukuruzu, banani, špinatu, kupusu i naranči. Slatke namirnice siromašne su kromom, a mogu pridonijeti i njegovu gubitku iz tijela. Zanimljivo je da vitamin C uz svoje ostale uloge, potpomaže i iskorištavanje kroma u našem tijelu.

Zobena kaša
Ova vrsta vlakana otapa se u vodi u obliku materijala nalik na gel. To može pomoći u snižavanju kolesterola i glukoze u krvi. Topiva vlakna se nalaze u zobi, grašku, grahu, jabukama, agrumima, mrkvi i ječmu. Vlakna, mogu usporiti apsorpciju šećera, što za ljude s dijabetesom može pomoći u poboljšanju razina šećera u krvi.

Kikiriki
Nekoliko studija je pokazalo da konzumacija kikirikija (on spada u mahunarke) smanjuje rizik od dobivanja dijabetesa. U jednoj studiji žene koje su konzumirale 28 grama orašastih plodova ili kikirikija jednom sedmično imale su 8% manji rizik za dobivanje dijabetesa (tip 2). Ako su jele istu porciju 1-4 puta sedmično rizik je smanjen za 16%. Žene koje su jele istu porciju 5 ili više puta sedmično smanjile su rizik za 27%.  Trend je očit. Što više kikirikija u prehrani to je manji rizik da ćete dobiti dijabetes.

Uživajte u hrani i pazite na razinu šećera dok ne bude previše kasno!

Facebook komentari

lifeX.hr

Odgovori