Zdravlje

Ne dozvolite da vas dijabetes ubije

dijebetes

Kao što smo već pisali šećerna bolest je postala tihi ubojica današnjice. Ono što je najgore kod ove bolesti je što mnogi i ne znaju da imaju šećernu bolest sve dok ona ne napravi ozbiljne štete u tijelu.

Šećerna bolest, kako pišu u Mayo klinici je skupina bolesti koje utječu na to kako tijelo prerađuje šećere koji dolazi iz prehrane. Šećer u krvi je izvor energije i hrani sve stanice tijela. Bez njega čak i naše moždane stanice gladuju. Šećera u krvi ne dolazi samo iz slatke hrane, naše tijelo prerađuje šećer od ugljikohidrata svih vrsta, uključujući i žitarice, povrće i voće.

Kada je nekom dijagnosticiran dijabetes, znači da njegovo tijelo više ne prerađuje šećer ispravno. Zbog toga razina glukoze u krvi postaju neprirodna, čak opasno visoka. Visoka razina šećera u krvi, ako se ne liječi, može dovesti do srčanih bolesti, moždanog udara, oštećenja bubrega, sljepoće, čireva, infekcije, gangrene, pa čak i prerane smrti. Zbog načina života, prehrane i stresa dijabetes sve više postaje bolest koja prelazi u epidemiju, stoga je jako bitno redovito vaditi krv i provjeravati što nam se događa.

No na sreću, šećer se može regulirati i adekvatnom prehranom. Evo što morate znati:

Cimet
Puno ljudi obožava ovaj začin, ali jeste li znali da cimet može regulirati šećer u krvi kod osoba s dijabetesom? Studija objavljena u časopisu American Diabetes Association, Diabetes Care dokazuje da nakon 40 dana korištenja, cimet spušta razinu šećera u krvi za čak za 26 posto.

Sjeme piskavice
Sjemenke piskavice su ljekoviti dio biljke. Veličine 3 do 5 mm, svijetlo smeđe ili žućkasto-sive boje, vrlo tvrde konzistencije. Nakon umakanja u vodu brzo nabubre. Miris im je intenzivno aromatičan. Osim što je odlična za snižavanje kolesterola u krvi, može sniziti razinu glukoze u krvi. Piskavica i razređuje krv pa se treba paziti ako uzimate lijekove poput varfarina ili acetilsalicilne kiseline.

Ginseng
Američki ginseng također snižava razinu glukoze u krvi. Iako sam mehanizam još uvije nije jasan, ali rana istraživanja pokazuju da povećava razinu inzulina i u gušteraći usporava starenje beta stanica koje proizvode inzulin.

Krom
Krom je esencijalni mineral potreban za normalan metabolizam ugljikohidrata i masti. Pripada skupini elemenata u tragovima koje organizam treba u količini manjoj od 100 miligrama na dan. Krom sudjeluje u nizu značajnih bioloških procesa koji se svakodnevno odigravaju u našem tijelu. Najznačajniju ulogu ima u metabolizmu glukoze, odnosno šećera, pojačavajući djelovanje inzulina i povećavajući osjetljivost staničnih receptora na inzulin. Na taj način omogućuje da inzulin bolje obavlja svoju funkciju u prijenosu šećera iz krvi u stanice tkiva. To dovodi do stabilizacije razine šećera u krvi, smanjuje rizik naglog porasta i pada šećera u organizmu, te se šećer bolje iskorištava kao pogonsko gorivo za stvaranje energije u stanicama. Istovremeno se koči njegova pretvorba u masne naslage.

Količina kroma u hrani je različita i određena je za mali broj namirnica. Najbolji prirodni izvor kroma je pivski kvasac, no veliki broj ljudi ga ne podnosi, jer često izaziva probavne tegobe, nadutost i mučninu. No, kroma ima i u telećoj jetri, krumpiru u ljusci, kruhu od integralnog brašna, mrkvi, brokuli, jabuci, kukuruzu, banani, špinatu, kupusu i naranči. Slatke namirnice siromašne su kromom, a mogu pridonijeti i njegovu gubitku iz tijela. Zanimljivo je da vitamin C uz svoje ostale uloge, potpomaže i iskorištavanje kroma u našem tijelu.

Zobena kaša
Ova vrsta vlakana otapa se u vodi u obliku materijala nalik na gel. To može pomoći u snižavanju kolesterola i glukoze u krvi. Topiva vlakna se nalaze u zobi, grašku, grahu, jabukama, agrumima, mrkvi i ječmu. Vlakna, mogu usporiti apsorpciju šećera, što za ljude s dijabetesom može pomoći u poboljšanju razina šećera u krvi.

Kikiriki
Nekoliko studija je pokazalo da konzumacija kikirikija (on spada u mahunarke) smanjuje rizik od dobivanja dijabetesa. U jednoj studiji žene koje su konzumirale 28 grama orašastih plodova ili kikirikija jednom sedmično imale su 8% manji rizik za dobivanje dijabetesa (tip 2). Ako su jele istu porciju 1-4 puta sedmično rizik je smanjen za 16%. Žene koje su jele istu porciju 5 ili više puta sedmično smanjile su rizik za 27%.  Trend je očit. Što više kikirikija u prehrani to je manji rizik da ćete dobiti dijabetes.

Uživajte u hrani i pazite na razinu šećera dok ne bude previše kasno!

Facebook komentari

Odgovori