Zdravlje

Koliko vode treba piti?

lifeX.hr

voda

Koliko vode treba piti svaki dan? To je jednostavno pitanje ali odgovor na njega nije lak, kažu nam eksperti iz Mayo klinike. Studije koje su provedene tijekom godina potvrđuju da potrebe za vodom ovise o mnogim čimbenicima, uključujući i zdravlje,  aktivni kojima se bavimo ali i mjestu gdje živimo.

Iako nijedan formula ne odgovara svima, znajući više ovlastitom tijelu  pomći će nam procijeniti koliko vode trebamo piti svaki dan.

Funkcije vode u tijelu
Voda je u našem  tijelu glavni kemijski sastojak i čini oko 60-70 posto tjelesne težine. Svaki sustav u našem tijelu ovisi o vodi. Na primjer, voda ispire toksine iz vitalnih organa, prenosi hranjive tvari do naših stanica i pruža vlažno okružje mnogim tkivima. Nedostatak vode može dovesti do dehidracije, a kada nemamo dovoljno vode u našem tijelu ono ne može obavljati normalne funkcije. Čak i blaga dehidracija može isprazniti našu energiju i učiniti nas umornima.

Koliko vode trebamo popiti dnevno?
Svaki dan gubimo vodu disanjem, znojenjem, uriniranjem i stolicom. Izgubljenu količinu vode treba nadoknaditi. Dakle, koliko je tekućine potrebno jednoj prosječnoj, zdravoj odrasloj osobi koja živi u umjerenoj klimi? Utvrđeno je kako je za muškarce adekvatan unos oko 3 litre, a za žene oko  2,2 litara tekućine dnevno.

Svatko je čuo savjet: “Pijte osam 8 čaša vode dnevno.” To je oko 1,9 litara, što se bitno ne razlikuje od gornjih preporuka jer jedan dio vode dobijemo i iz hrane. Ono što jedemo daje nam značajan dio tekućih potreba. U prosjeku, hranom  unosimo oko 20 posto od ukupne potrebe za vodom. No ovisi i što jedemo.  Na primjer, mnogo voća i povrća, kao što su lubenice,rajčice, krastavci  imaju više od 90 posto vode u sebi.

Osim toga, pića kao što su mlijeko i sokovi  sastoje se uglavnom od vode. Čak pivo, vino i pića sa kofeinom kao što su kava i čaj pridonose unosu tekućine ali to ne bi trebao biti glavni dio ukupnog unosa tekućine. Ne zaboravite voda je još uvijek najbolja tekućina za naše tijelo.

Kada trebate više tekućine?
Ako vježbate ili sudjelujte u bilo kojoj aktivnosti zbog koje se znojite, trebate piti i više vode. Dodatnih 400 do 600 mililitara vode bi trebalo biti dostatno za manje i kraće aktivnosti, ali ako intenzivno vježbate više od sat vremena (primjerice, trčanje maratona)  to zahtijeva  puno veći unos tekućine. Tijekom duge intenzivne vježbe, najbolje je koristiti sportski napitak koji sadrži natrij, jer će vam to pomoći zamijeniti izgubljeni natrij u znoju i smanjiti šanse za razvoj hiponatremije, koja može biti opasna po život.

Vruće ili vlažno vrijeme može zahtijevati dodatni unos tekućine. Grijani zraka također može uzrokovati  gubljenje vlage kroz kožu tijekom zime. Nadalje, visine veće od 2.500 metara mogu izazvati obilnije mokrenje i brže disanje, pa i u tim situacijama treba unositi više tekućine.

Razne bolesti, poput groznice, povraćanja ili proljeva, izazivaju gubitak tekućine. U nekim slučajevima, liječnik može preporučiti i  rehidratacijske napitke. No, neke bolesti  kao što su zatajenje srca, neke bolesti bubrega, jetre kao i nadbubrežne bolesti mogu poremetiti izlučivanje vode, pa čak zahtijevaju ograničeni unos tekućine. Trudnice i dojilje također trebaju dodatne unos tekućine kako bi ostale dovoljno hidratizirane.

Kako znamo da samo dovoljno hidratizirani?
Općenito, ako pijete dovoljno tekućine, tako da rijetko osjećate žeđ, proizvodite dnevno  oko 1,5 litara bezbojne ili svijetlo žute mokraće, vaš unos tekućine je vjerojatno adekvatan.

Da li je moguće popiti previše vode?
Iako neuobičajeno, ipak je moguće popiti previše vode. Kada bubrezi nisu u stanju izlučiti višak vode, elektroliti (minerali) u krvi su razrijeđeni što rezultira niskom razinom natrija u krvi, stanje koje se naziva hiponatrijemija. U cjelini, ipak, piti previše vode je  vrlo rijetka pojava u zdravih odraslih osoba.

Pročitajte:

Poruke skrivene u vodi

Facebook komentari

lifeX.hr

Odgovori