Zdravlje

Kako izbjeći prehladu i gripu ove zime

lifeX.hr

1prehlada

Zima je sezona za prehlade i gripe. Da bi ostali zdravi i odoljeli svim tim bakterijama i virusima evo malih savjeta koji bi se trebali pridržavati kako bi ostali zdravi i zaobišli te mikroskopske gnjavatore.

 Obucite se toplo
Baka je u pravu, ako se utoplite kada idete van to može pomoći da se izbjegne kašalj, prehlada ili gripa. Kada nam je zima i kada drhtimo to može deprimirati imunološki sustav i učiniti nas ranjivijima. Ne zaboravite da gubimo i do 30% naše tjelesne topline preko glave, zato topla kapa čuva zdravlje. Također, niže razine sunca i promjena razine hormona poput melatonina i serotonina imaju negativni utjecati na imunološki sustav.

Perite ruke
Iako se većina infekcija uglavnom prenose zrakom, klice se mogu prenositi i fizičkim kontaktom. Mi rukama često diramo osjetljive dijelove kao što su oči, usta i nos. Ta područja nude jednostavan ulaz klica u tijelo. Često pranje ruku, te sušenje s jednokratnim papirnatim ručnicima (ili pranje ručnika redovito) može značajno smanjiti šanse da “pokupimo” virus, posebno rotavirus, koji uzrokuje proljev i povraćanje.

Pratite vremensku prognozu
Niski oblaci i maglovito vrijeme pomažu opstanku bakterija i virusa, jer oni vole vlažnost. Prenosnici bolesti se mogu naći u kapljici vode i s vjetrom putovati prostorima. To je vrijeme kada je povećana opasnost od infekcija, pa ako ne trebate hodati okolo izbjegavajte biti vani.

Pazite na grijanje
Centralno grijanje smanjuje našu obranu i utječe na dišni sustav jer isušuje zaštitne sluznice u našim nozdrvama, tako da virusi i bakterije mogu lakše ući. Suhi zrak zbog grijanja također može dovesti i do upale grla. Ovlaživač zraka svakako može pomoći. Još ako dodate malo eteričnog ulja mente ili eukaliptusa biti će odlično.

Pomoć biljaka, vitamina i probiotika
Vaš imunološki sustav treba pomoć. Slobodno mu pomozite biljkama i vitaminima. Echinacea biljka je izvorno korištena od strane američkih Indijanaca za liječenje rana i infekcija. Danas je koriste za jačanje imunološkog sustava u borbi protiv prehlade i gripe.

Cink će bitno pomoći u borbi protiv prehlade. Dobri izvori hrane su meso, kamenice, jaja, plodovi mora, tofu, i pšenične klice. Tu je i nezaobilazni vitamin C, o njmeu već toliko znate. Ne zaboravite na med, češnjak i sve druge blagodati prirodne medicine.

Probiotici su “prijateljske” bakterije u našim crijevima i osim održavanju zdravog probavnog sustava pomažu i imuno sustavu. Istraživanja su pokazala da uzimanje probiotičkih dodataka može poboljšati tjelesnu otpornost na bakterijske i virusne infekcije

Pijte puno tekućine
Voda pomaže funkciji bubrega kako bi radili ispravno i ispirali toksine koji se akumuliraju u našem tijelu. Zbog dehidracija zaštitne sluznice postanu tanje i tako gube svoju sposobnost zaštite. Topli čajevi s medom i đumbirom neka postanu zimska rutina.

Spavajte 8 sati
Već smo pisali kako nedostatak sna nije dobar za tijelo. Dobar san je pravi zaštitnik zdravlja. Ako ste uz to još i motivirani i dobro raspoloženi vaš imuno sustav će biti osnažen. Odbacite brige iz glave i budite sretni.

Budite aktivni
Nemojte podcjenjivati važnost redovite aktivnosti, pogotovo u zimskim mjesecima. Kada vježbamo cirkulacija nam se poboljšava i povećava broj prirodnih stanica ubojica (NK) u našim tijelima. Ta povećana koncentracije NK stanica ostaje i 36 sati nakon vježbanja. Međutim, ako se vježba previše, to će zapravo smanjiti razine NK stanica. Balans je ono što trebate.

Facebook komentari

lifeX.hr

Odgovori