Zdravlje

Hodanje donosi blagodati i više nego mislimo

 

Koliko hodate dnevno ili tjedno? Zapravo, prakticirate ili uopće hodanje, pogotovo prirodom?

Vjerojatno je odgovor na ovo pitanje više negativan nego pozitivan. U Americi samo 42% populacije starije od 65 godina aktivno hoda. Zasigurno bi kod nas rezultati bili još porazniji.  Bez obzira što se već dugo priča da je odraslim osobama za dobro zdravlje potrebno 150 minuta umjerene, odnosno 75 minuta napornije tjelesne aktivnosti tjedno jako malo ljudi se toga drži.

Život sve više postaje sjedilački što ima negativne posljedice na zdravlje. Ako se ne gibamo, skloniji smo mnogim bolestima, od problema s kostima do kardiovaskularnih bolesti, a samim tim imamo i veće zdravstvene rizike koji mogu dovesti i do smrtnih posljedica.

Novo istraživanje objavljeno u American Journal of Preventive Medicine zaključuje kako hodanje ima potencijal da značajno poboljša zdravstveno stanje pojedinca. Redovito hodanje, čak i ako se i ne zadovolji minimalna preporučena razina, povezano je s nižom smrtnošću u usporedbi s neaktivnošću.

Pješačenje je najčešći tip tjelesne aktivnosti, a povezano je s nižim rizikom od bolesti srca, dijabetesa, karcinoma dojke i debelog crijeva. Dosadašnje studije većinom su povezivale snažnije tjelesne aktivnosti sa smanjenim rizikom od smrti, dok je relativno malo njih ispitivalo povezanost baš s hodanjem.

U istraživanju su se razmatrali podaci od gotovo 140.000 sudionika. Nakon obrade podataka i provedene korekcije za druge čimbenike rizika što su pušenje, pretilost i određena kronična stanja, studija otkriva da hodanje čak i manje od 2 sata tjedno povoljno djeluje na zdravlje.

Pješačenje je najbolje rezultate imalo na smanjenje respiratornih bolesti, no umjereni pješaci imaju i 20% manji rizik smrtnosti od kardiovaskularnih bolesti i oko 9% manji rizik oboljenja od raka.

Pješačenje je zapravo savršena tjelovježba, jednostavno je, besplatno, prikladno, ne zahtijeva nikakvu posebnu opremu ili obuku i može se obavljati u bilo kojoj dobi, a blagodati su višestruke.

Nedavno su japanski istraživači pet mjeseci proučavali 246 odraslih osoba koji su se bavili hodanjem (umjerenog do jačeg intenziteta). Otkriveno je kako su ispitanici u tih 5 mjeseci imali značajnija poboljšanja zdravlja. U zaključku podcrtavaju kako je hodanje legitiman i nadasve koristan način vježbanja.

Sada kada to znate, pokrenite se i šetajte, i naravno uživajte u bojama jeseni.

rapidol.hr

Facebook komentari

Odgovori