Zdravlje

Ako volite svoja koljena nemojte se debljati

vaga

Bol u koljenu je jedna od najčešćih komplikacija prekomjerne tjelesne težine ili pretilosti. Ako ste među milijunima ljudi koji pate od kroničnih bolova u koljenu, čak i vrlo mala promjena na dolje u težini može pomoći olakšati patnje i smanjiti rizik od osteoartritisa (OA).

Kako mršavljenje utječe na bol u koljenu?

Održavanje zdrave tjelesne težine ima brojne zdravstvene beneficije, uključujući i smanjenje rizika od nekoliko bolesti kao što su bolesti srca, dijabetesa tipa 2, visokog krvnog tlaka i nekih vrsta raka. Gubitak težine na naša koljena djeluje na dva načina.

Kao prvo i najvažnije smanjuje pritisak na koljena. Svaki kilogram manje može smanjiti opterećenje na koljena i to 4 puta.. Izgubiti 5 kilograma znači da je to 20 kilograma manje opterećenja na koljena koje ona moraju izdržati. Manji pritisak znači i manje trošenje koljena, a tako se i smanjuje rizik od OA.

Prekomjerna tjelesna težina može povećati upale u tijelu koje mogu dovesti do bolova u zglobovima. Jedno je istraživanje pokazalo da prejedanje aktivira imunološki odgovor, što povećava upalu, te da gubitak težine može smanjiti taj upalni odgovor. Druga studija sugerira da samo smanjenje od 10 posto u masi može značajno smanjiti upalu u tijelu.

Gubitak težine je najbolje rješenje za ublažavanje bolova u koljenu, kao i smanjenje rizika od razvoja OA. Iako ideja o gubitku težine može izgledati poput obeshrabrujeće, postoje jednostavni koraci koje možete poduzeti za početak:

  • smanjite veličinu porcije
  • dodajte više povrća na vaš tanjur
  • prošetajte se nakon jela
  • koristite stepenice umjesto pokretnih stepenica ili dizala
  • umjesto da jedete sendviče ponesite si zdravi obrok od doma
  • koristite pedometar da vas potakne na kretanje.

.

healthline.com

Facebook komentari

Odgovori