Zdravlje

Ako ste skloni glavoboljama pripazite na ovo

ljeto

Većina ljudi obožava ljeto, more, sunce i plaže. Iako je sve ovo što smo nabrojali vrlo primamljivo ipak treba biti oprezan, pogotovo oni koji su skloni glavoboljama.

Evo nekih savjeta kako prevenirati glavobolju.

1. Pijte dovoljno vode
Nikako ne smijete dopustit da dehidrirate, čak ni malo. To je važno tijekom cijele godine, a osobito u ljetnim mjesecima. Dehidracija je glavni okidač za glavobolju. Pazite i što pijete. Mnogi čajevi sadrže kofein, limunada je super ali citrusno voće može kod nekih izazvati glavobolju. Voda je uvijek dobar izbor i nikako nemojte biti bez nje na plaži.

2. Pazite što pijete i jedete
Mnoge studije su pokazale da neke namirnice i pića mogu u većoj ili manjoj mjeri potaknuti glavobolju. Sirevi sadrže tiramin koji je vrlo pogodan za izazivanje glavobolje. Rizik se krije i u ukiseljenoj hrani, konkretno kiselim krastavcima, zatim maslinama, grahu, grašku i mahunama. Izbjegavajte i čips, krekere, pizzu, kikiriki i maslac od kikirikija te maline, šljive i kivi. Što se tiče pića ista uputa vrijedi i za pivo, crveno vino, šampanjac i viski, jer i oni su na glasu kao izazivači glavobolje.

3. Pazite na sunce
Previše vremena na ljetnom suncu predstavlja još jedan ozbiljan okidač. To ne znači da morate ostati u kući, ali morate malo pripaziti. Nosite šešire s širokim obodima, ne odlazite na sunce od 11 do 16 sati i naravno nosite naočale s kvalitetnom UV zaštitom.

4. Čuvajte se jakih mirisa
Mnogima jaki mirisi mogu potaknuti glavobolju. Pripazite na to kada kupujete kreme za zaštitu od sunca i slične proizvode. Izbjegavajte parfeme na plaži, mirise u autu. Koristite eterično ulje metvice koje vam može pomoći ukoliko su neki neugodni mirisi oko vas dovoljno jaki da vam izazovu mučninu.

5. Ostanite u svom ritmu
Ljeto je i vi ste na odmoru, nemojte dozvoliti da vas usporeniji raspored ulijeni i uspava. Čak i na odmoru nemojte preskakati obroke, jedite svojim uobičajenim ritmom. Pokušajte zadržati svoj raspored spavanja. Nemojte spavati ni premalo ni previše. I previše sna može biti okidač za glavobolje.

6.Vodite brigu o svojim lijekovima
Budite svjesni da lijekove morate čuvati na propisanoj temperaturi. Dugotrajno izlaganje višim temperaturama može učiniti vaše lijekove manje učinkovitim. Kada putujete, zadržite svoje lijekove s vama. Ne ostavljajte ih u prtljažniku. Kod kuće, držite lijekove na hladnom i tamnom mjestu. Vaša kupaonica nije najbolje mjesto zbog topline i pare.

7. Vježbanje prilagodite vremenu
Nemojte odustati od sporta, ali prilagodite trenutnim okolnostima. Pogotovo ako ste na moru, neke svoje uobičajene sportske aktivnosti zamijenite plivanjem, planinarenjem, hodanjem….!

8. Planirajte unaprijed
Ljeto je vrijeme odmora kojeg svi čekamo cijelu godinu. Kako bi izbjegli stresne situacije i napetosti što su odlično stanje za pojavu glavobolja, planirajte unaprijed, delegirajte zadatke, pišite planove, servisirajte automobil prije puta, provjerite klimu kako bi odmor bio doista odmor bez trzavica i rješavanja stvari u zadnji čas.

9. Nemojte štedjeti vrijeme za sebe
Živimo život ubrzano, trčimo, razmišljamo o poslu, obitelji, problemima i odgađamo vrijeme koje bi trebali pokloniti sebi. Odmor je pravi trenutak da si priuštite vrijeme za sebe i opuštanje. Ostavite si prostora za vlastita mala zadovoljstva, pročitajte knjigu koju volite, šetajte se, uživajte u prirodi, meditirajte…..!

10. Budite veseli
Odmaknite se od problema i stvari koje vas uznemiravaju. Okružite se veselim ljudima, družite se, budite veseli i ne zaboravite se smijati što više i što češće!

Facebook komentari

Odgovori