Zdravlje

Ako jedite puno žitarica obavezno ovo pročitajte

lifeX.hr

Jedete li puno žitarica, orašastih plodova i mahunarki? Ako je vaš odgovor DA, jeste li čuli za fitinsku kiselin?

Konzumirajući veće količine namirnica s prirodno visokim sadržajem fitinske kiseline poput pšeničnog kruha i tzv. pahuljica s visokim udjelom mekinja moguća je pojava probavnih smetnji, karijesa, ali i nedostatka minerala. Naime, prehrana bogata fitatima rezultira blokadom unosa minerala što može dovesti do osteoporoze. 

Uz to ona inhibira i važne enzime koji pomažu u probavljanje hrane zbog toga stvaraju probavne smetnje.

Sjemenke i mekinje najveći su izvor fitata, kojih sadrže čak dva do pet puta više i od nekih vrsta soje, za koju znamo da je teško probavljiva ukoliko ju prethodno ne fermentiramo. Prerađene čokolade kao i kava također mogu sadržavati fitate, no ne moramo se zabrinjavati jer su ovdje fitati u manjem udjelu, dok bijela čokolada ili kakao maslac sadrže još zanemariviji udio.

Namirnica od pšeničnog brašna, poput pekarski pripravljenog peciva koje sadrži otprilike 2 mg fitinske kiseline smanjiti će apsorpciju cinka za 18 %, dok 25 mg fitinske kiseline prisutne u pecivu smanjuje apsorpciju cinka za 64 %.

Kalcij prikladan za apsorpciju (kao što je onaj iz juha od kosti i sirovih mlječnih proizvoda) i vitamin D (iz određenih životinjskih masnoća) mogu smanjiti nepoželjni učinak fitinske kiseline. Dodatak askorbinske kiseline, te vitamin A i beta-karoten stvaraju kompleks sa željezom te sprječavaju inhibirajući učinak fitinske kiseline.. Evo još jednog razloga da se namirnice bogate fitatima konzumiraju unutar prehrane koja sadrži i iznutrice i životinjske masnoće bogate vitaminom -A , ali i voće i povrće koji su bogati karotenima.

 

zdravaprehrana.info

Facebook komentari

lifeX.hr

Odgovori