Zdravlje

7 savjeta za zdravu kralježnicu

lifeX.hr

Sve se manje gibamo. To je jedan od velikih problema današnjice. Sjedeči način života ostavlja velike posljedice, pogotovo na kralježnici.

Uz malo truda možete izbjeći probleme koje donosi deformacija normalne posture. Ovdje imamo 5 jednostavnih savjeta koji će vam pomoći da vaša kralježnica ostane zdrava.

1. Neka se vaša kralježnica zaista odmara dok spavate

Dok spavate svi dijelovi kralježnice koji su naporno radili cijeli dan konačno imaju priliku opustiti se i odmoriti. Da bi pomogli svojoj kralježnici u tom procesu treba odabrati dobar madrac i jastuk.

Izbor madraca i jastuka uglavnom se temelji na osobnim preferencijama, željenim položajima spavanja kao i osobnim specifičnim problemima. Ako je madrac stariji od 5-7 godina svakako bi ga trebali zamijeniti. Neka istraživanja su pokazala da osobe koje su se prebacile na nove madrace osjećali su manje bolova u leđima, a i poboljšali su kvalitet spavanja.

2. Vježbajte kako bi ojačali mišiće trupa

Vaši mišići trupa trebaju biti snažni kako bi podržali vašu kralježnicu i podnijeli pritisak s donjeg dijela leđa. Nažalost, većina nas vrlo rijetko koristi te mišiće tijekom svakodnevnih aktivnosti, stoga ih se mora vježbama staviti u funkciju kako bi ostali snažni. Bez ciljanih vježbi i jačanje mišića trupa sav pritisak bit će samo na kralješcima. Postoje mnoge vrlo jednostavne vježbe koje se mogu izvoditi svega 20 do 30 minuta. Bilo bi savršeno kada bi one postale dio naše svakodnevne rutine.

3. Obuća treba podržavati kralježnicu

Bez obzira vježbate li ili ne, obuća je vrlo važan dio koji doprinosi zdravlju kralježnice. Dobra obuća pruža potpornu bazu koja pomaže da kralježnica i tijelo ostanu u ravnini. Postoje tri osnovna čimbenika koje treba uzeti u obzir pri kupnji novog para obuće za hodanje.

1. Stabilnost obuće što znači da bi trebali imati uravnotežen i siguran osjećaj dok hodamo za cijeli raspon pokreta.

2. Fleksibilnost bi trebala omogućiti dobar stupanj gipkosti u području ispod prstiju, što omogućava glatko i lagano kretanje.

3. Udobnost nam daje osjećaj lakoće. Obuća bi trebala biti prilagođena obliku stopala da nigdje ne stvaraju pritisak, osiguravajući prilagodbu na peti i srednjem dijelu stopala kao i dovoljno mjesta za prste. Ako treba dodajte i određene orto uloške.

4. Uživajte u blagodatima masaže

Jeste li znali da masaža ima niz terapijskih prednosti uz opće ublažavanje stresa? Dobra masaža pomoći će povećati količinu endorfina (prirodni lijek protiv bolova) u krvotoku. Masaža također može potaknuti protok krvi, što zauzvrat donosi iscjeliteljske hranjive tvari na zahvaćeno područje što može ubrzati liječenje.

5. Pazite kako i koliko sjedite

Diskovi u donjoj kralježnici napunjeni su 3 puta više dok sjedimo nego kada stojimo što znači da dugo razdoblje sjedenja može stvoriti ili pogoršati bolno stanje leđa. Štoviše, kada sjedimo za stolom i / ili radimo na računalu imamo sklonost spuštanja ramena i naginjanja naprijed što je potpuno nepravilan položaj leđa.

Odabir pravilne stolice za rad igra važnu ulogu u promicanju dobrog držanja i podržavanju prirodne krivulje leđa. Također je važno učiniti sve moguće kako bi se izbjeglo dugo sjedenje. Probajte svakih 20 do 30 minuta ustati i rastegnuti se. Probajte se naviknuti da šetate dok razgovarate na mobitel umjesto da sjedite.

6. Plivajte što više možete

Plivanje je odlično za leđa i može poboljšati zdravlje kralježnice te popraviti oštećene mišiće na leđima. To je zato što se smanjuje pritisak gravitacije prema dolje, pružajući više podrške kralježnici i smanjujući ili uklanjajući bol u leđima. Istodobno, plivanje ili vježbanje u vodi pomaže protoku krvi, povećava broj otkucaja srca, sagorijeva kalorije i povećava tonusa mišića.

7. Jedite dobro

Postoji li stvarno veza između hrane koju jedemo i zdravlja naše kralježnice? Zapravo, postoji. Visoke količine kalcija kojeg ima u siru, jogurtu i mlijeku mogu pomoći u održavanju snage kostiju, dok hrana visoke proteinskog sadržaja kao što je meso može pomoći održati naše mišiće čvrstim i fleksibilnim.

S druge strane važno je izbjegavati hranu bogatu kalorijama i visokim udjelom masti koja može povećati težinu i povećati pritisak na kralježnicu. Pokušajte ograničiti ove namirnice kao i one koje sadrže puno šećera. Umjesto toga, držite se voća, povrća, mesa i cjelovitih žitarica.

Ovo je samo par jednostavnih stvari koje svatko može učiniti kako bi pružili podršku kralježnici i ukupnom zdravlju leđa.

rapid.hr

Facebook komentari

lifeX.hr

Odgovori