Zdravlje — 14. siječnja 2014. 11:39

7 minuta tjelovježbi za sreću

vjezbe

Neka najnovija istraživanja spominju kako je 7 minuta dnevno dovoljno za tjelovježbu. Možda ova spoznaja ohrabri mnoge koji tvrde da baš nemaju vremena odlaziti na fitnes ili gdje već.

12well_physed-tmagArticle

Članak objavljen u American College of Sports Medicine Health & Fitness govori o 12 vježbi koje se izvode po 30 sekundi svaka (odmor između je 10 sekundi) koje su dovoljne da naše tijelo bude fit (slika gore Ben Wiseman The New York Times Magazine). Chris Jordan, direktor psihologije vježbanja na Human Performance Institutu u Orlandu kaže da ima dokaz kako ove vježbe velikog intenziteta imaju jednak učinak na tijelo, kao vježbe klasičnog intenzoteta, ali u puno manjem vremenskom periodu. Ako u 7 minmuta date sve od sebe, biti će dovoljno da cijeli dan budete fit i dobro se osjećate. No, jednako tako važno je da nam vježbanje  treba postati navika. Puno su bolji rezultati ako se vježba redovito, svaki dan nego sporadično.

Vježba ima duboki utjecaj na našu sreću i blagostanje, čak je i odlična tehnika za prevladavanje depresije. U istraživanju koje je citirao Shawn Achor u knjizi The Happiness Advantage, sudjelovale su tri skupine pacijenata, jedna skupina je bila na antidepresivima, druga skupina je samo vježbala, a treća je kombinirala i jedno i drugo. Sve tri grupe su doživjela slična poboljšanja, no što se dogodila nakon 6 mjeseci,  38% onih koji su pili lijekove vratili su se u isto depresivno stanje, oni koji su kombinirali vježbanje i lijekove prošli ali su malo bolje, njih 31% ponovno je postalo depresivno. Najveće trajno poboljšanje imala je skupina koja je samo vježbala, njih se je tek 9% vratilo na staro.

Vi ne morate biti depresivni da bi dobili korist od vježbanja. Vježbanje će vam pomoći opustiti se, povećati umne sposobnosti, a osim toga  poboljšati će te sliku o vlastitom tijelu čak ako i ne izgubite na težini. krajnji rezultat je-biti će te puno sretniji nego bez njih, bez obzira na okolnosti.

Što se to događa u našem mozgu kada krenemo vježbati?

Početak  vježbanja mozak prepoznaje kao trenutak stresa. Kako otkucaji srca postaju brži, a i tlak poraste, mozak to prepoznaje kao pripremu za borbu s neprijateljem. Da bi nas zaštitio od tog stresa on krenue lučiti proteine zvan BDNF (Brain-Derived Neurotrophic Factor). U isto vrijeme, luči se i više endorfina koji će pomoći smanjiti osjećaj nelagode, te blokirati osjećaj boli, a daje nam i blagi osjećaj euforije.

 

mozak

 

Vjerujemo da su ove činjenice dovoljan motiv da se odlučite pokrenuti i učiniti nešto za sebe. Ako želite biti sretniji

 

Facebook komentari

Komentari dozvoljeni

— obavezno *

— obavezno *